onsdag 10. juni 2015

Jenta på klippen - Lucinda Riley


Originaltittel: The Girl on the Cliff
Cappelen Damm forlag 2012
Oversettelse: Elisabeth Sætvedt

For å flykte fra en fersk kjærlighetssor i New York vender Grania Ryan tilbake til barndomshjemmet på Irlands forblåste kyst. 
Her møter hun den unge jenta, Aurora Lisle. Til tross for morens advarsler om å holde seg unna Lisle-familien, vokser det fram et nært vennskap mellom Aurora og Grania. 
Da Grania finner noen gamle familiebrev som går helt tilbake til 1914, begynner hun å forstå hvor sterkt historien til de to familiene er knyttet sammen.

Min mening: Jeg må innrømme at jeg leste bare 2/3 av denne romanen. Da gadd jeg rett og slett ikke mer. Dette var en syltynn historie med en dårlig oversettelse, og rett og slett fryktelig kjedelig. Jeg vil ikke anbefale dere å bruke tid og penger på denne romanen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar