fredag 3. august 2012

Sukkerdøden - Unni Lindell

Utgitt på Aschehoug forlag 2010
Plutselig husker Kari Helene Bieler hva som skjedde da lillebroren hennes døde for seksten år siden, bare ti måneder gammel. Krybbedød Sier dødsattesten, men hun vet bedre. Det at hun nå vet,  setter i gang en serie av grusomheter, drap iberegnet, av de som har noe å skjule i saken. Dette blir en svært krevende oppgave for politiet å løse, og politibetjent Marian Dahles fortid blir trukket inn i saken, noe som setter hennes forhold til etterforskningsleder Cato Isaksen og hele politietaten på en hard prøve. 
Min mening: Unni Lindell skriver bra, ingen tvil om det. Men dette er ikke den beste boken hun har skrevet, synes jeg. Kriminalgåten blir for lett "gjennomsiktig" og det er ikke vanskelig å se for seg slutten av historien på et tidlig tidspunkt. Jeg skulle gjerne sett for meg en mere fantasifull avslutning/løsning på det hele.  Men alt i alt en les-verdig bok :)

1 kommentar:

  1. Flott med bokanmeldelser, jeg elsker krim! Jeg har selv skrevet bokanmeldelse av boken under her...Jeg har lest hans bøker, han skriver så godt!
    Unni Lundell har jeg tilgode å lese, det er så mange andre bøker på vent!
    Klem, M

    SvarSlett