mandag 17. september 2012

Flaskepost fra P - Jussi Adler-Olsen

Norsk utgave på Aschehoug forlag 2011
Oversettelse: Erik Johannes Krogstad

Via omveier får Carl Mørck overlevert en gammel flaskepost. Han tror i første omgang at den er et resultat av guttestreker, men ettersom han og Assad får tydet mere og mere av teksten, blir de overbevist om at den er ekte. To gutter forsvant på 1990-tallet, og flaskeposten viser seg å være eneste livstegn fra dem. Hvem er guttene og hva skjedde med dem?
Min mening: Jeg bøyer meg i støvet! Dette er den tredje boken om Avdeling Q, og den er om mulig enda bedre enn de to første!!! Rett og slett glimrende krim. Behøver jeg å si mer?

1 kommentar:

  1. Jeg har ikke lest noe krim i det siste, men nå ble jeg frista. Skal innom biblioteket i dag, så hvem vet?

    Ha en strålende tirsdag!

    Klem

    SvarSlett