mandag 17. august 2015

Englevaktene - Kristina Ohlsson


Utgitt på Gyldendal 2012
Oversettelse: Inge Ulrik Gundersen

Ei ung kvinne blir funnet drept og partert i et skogsområde utenfor Stockholm. Hun blir identifisert som Rebecca Trolle, en litteraturstudent som forsvant to år tidligere. 
Mens Ale Recht og etterforskerne hans prøver å forstå hva som førte til at Rebecca fikk en så voldsom død, gjøres det flere funn på åstedet; det rommer hemmeligheter som viser seg å være flere tiår gamle. 
Samtidig, på et aldershjem i nærheten, sitter en slagrammet og stum barnebokforfatter. Hun dukker stadig opp i etterforskningne, men sier fortsatt ingenting. 
Hvilken rolle spiller egentlig denne stumme kvinnen? Og hvem blir det neste offeret, når drapsmannen igejn begir seg ut i skogen?

Min mening: Dette var mitt første møte med denne forfatteren. Jeg synes dette var enkel og ukomplisert krim, og det likte jeg. En bra historie, spennende "plott" som jeg ikke fanget for helt mot slutten av boka. Boka ga mersmak, så jeg kommer nok til å lese de andre bøkene om etterforskeren Alex Recht også. Anbefales!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar