onsdag 5. august 2015

Frostgraven - Sonja Holtermann


Juritzen forlag 2014
Ira Torgrimsson er journalist og bosatt i Oslo sammen med sin fostersønnen Kevin. I vinterferien får Kevin  besøk av en kamerat som bor på barnehjem. Plutselg forsvinner han, og Ira og Kevin starter letingen etter ham. 
Parallelt med det som skjer i Oslo, får leseren høre historien om den unge gutten Peder ig hans prøvelser som sønn av en påstått tyskertøs under annen verdenskrig. Fortiden og nåtiden tvinnes sammen og viser seg å ha en helt spesiell sammenheng. 

Min mening: Dette er andre bok om Ira, men mitt første møte med forfatteren. Jeg tror jeg har blitt kresen på krim, for dette var ikke den helt store leseopplevelsen. Kombinasjonen fortid-nåtid-annen verdenskrig-nysgjerrig journalist som løser kriminalgåter, føler jeg er litt brukt opp. Hun var flink til å legge ut ledetråder, men det ble etter hvert så mange av dem at slutten ikke kom som noen overraskelse. Med andre ord; helt grei roman, men ikke mer enn det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar