onsdag 24. september 2014

Rovdyret - Jan-Erik Fjell

Juritzen forlag 2014

Oscar Fiva sitter fengslet på åttende året for drapet på sin venn Henrik Zahl. Fiva har hele tiden bedyret sin uskyld, og liket ble aldri funnet. Når Zahl plutselig dukker opp igjen, er skandalen komplett. For det politiet finner, er liket av en nydlig drept mann. 
Anton Brekke er tilbake i Kripos, og blir satt på saken. Samtidig kommer en fransk leiemorder til Norge, på oppdrag fra en død mann. Anton kjemper mot større krefter enn han aner, mens et nytt drap planlegges. . . . 

Min mening
Dette er fjerde boka om Anton Brekke og Fjell leverer kvalitet denne gangen også. God krim, med godt språk og troverdige dialoger. Allikevel synes jeg ikke at dette er den beste boka om Anton Brekke. Den var ikke så nervepirrende spennende som jeg hadde forventet meg, og denne gangen hadde jeg mistanker om løsningen på plottet lenge før det ble avslørt. Da føler jeg meg ikke smart, men snarere lurt for en god slutt. . . .
Det at leseren får følge hovedpersonene fra bok til bok, synes jeg er et stort pluss. Alt i alt er dette meget gode bøker, og jeg vil så absolutt anbefale dere å lese dem. Jeg anbefaler dere å lese dem i rekkefølge, for å få en maksimal leseopplevelse. 
Jeg gleder meg til neste bok :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar